RSS

20111105

puncak hati~

bukankah Tuhan...
ciptakan malam...
untuk beradu...
menanti siang...





pada puncak sebuah pendakian
aku menghela nafas
deru angin meraikan
belum tentu bersifat kawan
tapi bisikannya difahami

pada puncak sebuah pendakian
aku merata pandangan
mencari setitik tujuan
biar terasah tajam
bila kelam ia berbalam

pada puncak sebuah pendakian
aku lihat awan
meneduhkan mendamaikan

aku lihat burung
terbang berkicau riang

aku lihat binaan
kukuh gah tersergam

dan

aku lihat hati
lalu aku malu sendiri

setinggi puncak sebuah pendakian
sedalam itulah hatiku tertanam

aku gusar
puncak hati itu
aku tidak ketemu





PETRA
041111, 13:20~
on the top of the world~




bukankah Tuhan...
titiskan hujan...
menanti limpah...
kemarau panjang...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .