RSS

20110906

animal hunter~

gegar cinta hati...
memahami yang tersembunyi...
biar bisu tanpa erti...



nota tangan: this is a requested post~ =)


cuti saya 3 bulan. memang terisi. positive thinking, banyak ibrahnya. negative thinking, memang meletihkan dan memeritkan. well, some of it.

tadi skype dengan Ro buat entah ke berapa kalinya. rindu yang teramat, terubatlah sedikit. Ro nampak gemuk, putih, gebu tapi still gatal macam dulu. asyik nak dating dengan Mr. Tom depan rumah.

selain ubat rindu melalui itu, saya rasa bermesra dengan binatang sedikit sebanyak membantu. untung ada abang ipar yang pelik. rumah di bandar tapi penuh dengan binatang. itu pun tak terjaga sangat.

hari tu transit kat rumah dia, saya yang bersungguh "melayan" mereka. paling favourite, cacacoklat dan bunny (tapi saya panggil dia bebit). nama ni pun saya yang bagi. tanya kakak, "mana ada nama~" =.=!

before. kesombongan yang nyata~ XD


bebit arnab jenis bugs bunny. bulu putih gebu tapi mudah kusut kalau tak disikat. mata merah saga. cacacoklat pulak arnab jenis bulu karpet. memang tak ada masalah la.

kesian dengan bebit yang comot tak terurus, saya ambil keputusan untuk cantikkan semula bulu dia. kakak saya kata, bebit ni sejak dibela tak pernah disikat bulunya. aisy~ jadi, atas saranan kakak, saya mulakan kerja 'barber' saya. XD

starting. hehe~

dah berani potong bulu luar sangkar~ =)

setel. muka bebit bahagia~ ^^


tapi yang syok, kata kakak saya, bebit ni garang. pernah gigit tangan dia dan tak pernah keluar sangkar. tapi bila saya mula beranikan diri 'tegur' dia, bebit dah makin ceria. manja gila dengan saya! siap berdukung lagi~ ^^


lepas dimandikan~


selain mereka berdua, abang ipar saya bela wonderpet. landak. iguana. burung merpati, kakak tua dan beberapa jenis lagi yang saya tak kenal. kura-kura. dan apa lagi entah.

kucing sesat~ XD

ni pun sesat. jiran sebelah punya~ =.=



wonderpet! dan landak~



iguana~ =.=!







yang paling kaya, abang ipar saya ada 5 ekor tokek. boleh google kalau tak tahu. tokek ni makanan dia tikus putih. saya pun tak tahu la kenapa pelik sangat abang ipar yang sorang ni. tapi, tokek ni kalau dapat sekor, fuhh kaya kott~ XD


bernilai puluhan boleh jadi ratusan ribu ringgit~



hari tu masa family gathering kat tasik kenyir, dia sanggup beli ikan belida dengan harga rm1200. oh ya. tak ada sorang pun antara abang-abang saya yang dapat ikan besar hari tu. ikan kecik-kecik, ikan tahi lalat ada la. dan saya la orang paling kuat gelakkan mereka. (ok jahat gila~) XD

baik la ma saya yang tangkap ikan comel kat air terjun. nak letak dalam akuarium kat rumah. banyak juga dapat. guna tangan je, tak ada la membazir beli joran umpan ikan keli, umpan gewang segala. huhu~

dan hari itu, saya berkenalan dengan baby burung layang-layang. sayapnya patah. saya urut-urut dan jaga. bagi makan 4life (sila google kalau tak tahu) dan ambil keputusan untuk bawa pulang. jaga dia sehingga pulih dan lepaskan semula.

oh. model tu hiasan semata~ =D
sangat best sebab dia suka bertenggek kat tudung saya. jadi ke mana-mana pun dia ikut je. rasa macam ada one new best friend~!

but sad to say, 2 hari kemudian dia meninggal. gila sedih. tapi saya dapat rasa je sebab abang-abang saya kata kalau burung layang-layang, sekali dia jatuh, dia takkan dapat terbang lagi. dia takkan mampu naik ke atas lagi.

dan oh ya, kakak saya bagitahu jugak. seminggu selepas saya barber kan bebit, dia meninggal. jadi siapa kata "tak pernah lagi arnab mati kalau kena potong bulunya?"



nota kaki 1: currently kat Kota Bharu. mengasuh anak kakak. mencabar sungguh. dan suasana dalam sebuah keluarga yang baru hendak berkembang buat saya takut. tengok rumah baru kakak yang on off pembikinannya ikut keadaan kewangan buat saya terfikir. mungkin saya dah patut mula hentikan melancong dan mulakan saving? for a better future(?) XD

nota kaki 2: next week dah nak balik jordan. tiba-tiba rasa tak ada semangat nak balik sana. the only trigger pun, Ro. kalau hari tu saya bawa balik malaysia si Ro tu, tak balik-balik la saya ke jordan~ XD

nota kaki 3: oh ya. saya belikan Ro rantai baru. selepas merata saya cari setiap kali pergi mengembara ke negara orang. akhirnya beli di negara sendiri~ ^^




kerana mungkin...
tanpa akal...
nalurinya lebih hidup...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .