RSS

20110911

aliran hidup~

kadang jernih...
tidak mencerminkan suasana...
gelodak hati...
hanya di tanganNya...





"hmm. apa yang ada kat atas tu? ma, asal air terjun dari mana ya? mata air ke?"

"air hujan la." abang afik menjawab bila ma diam mengangkat bahu.

"tapi kalau air hujan, takkan tak habis?"

"subhanallah~" abang afik tersengih-sengih.

dan saya tersenyum. dalam hati saya mengakui, itu jawapan yang paling tepat. jawapan yang hati saya inginkan tatkala sensitivitinya terasa semakin kurang. jawapan yang memuaskan jiwa. meskipun dalam kepala saya masih dipenuhi tanda tanya.

saya masih merenung ke atas. tempat yang saya sampai di Air Terjun Saok itu masih belum puncaknya. tetapi makin ke atas, makin berbatu. dan tempat kami mandi ini pun, serasa seperti tiada orang yang pernah sampai. cukup jauh kami berjalan ke atas. air yang turun pun beraliran kecil lantaran batu besar dan banyak lebih menutupi.

ingin rasanya meneroka sehingga punca air ditemui. tetapi mengingatkan si ibu, hasrat dipendamkan. kakak pula sedari tadi terasa seram dengan kanan kiri hutan. maka saya hanya mampu merenung ke atas. dan merenung. sambil kaki bermain-main mesra dengan anak-anak ikan.


dan saat itu, saya teringatkan ini~


Apabila hujan turun
melimpahlah air dari perbukitan
aliran menujah ke batu
melekuk tanda waktu beralih.

seiring nyawa menghanyut usia
sejalan nafas melangkah ke hujung



senyum. dan terus senyum.



"sejalan nafas melangkah ke hujung~"




nota kaki 1: flight 14 september ni. tak sabar nak balik jordan. tak sabar nak mulakan tahun baru sebagai seorang pelajar~ wee~ ^^

nota kaki 2: 'upah' menjaga anak saudara, handphone saya rosak. habis hilang semua contact number. kalau ada nanti saya tanya "siapa ni ya?" jangan kecik hati ya~ ^_^"

nota kaki 3: rindukan Ro jordan. tapi gusar memikirkan kalau nanti saya rindukan malaysia. ='(



semampu aku muhasabah...
ya...
segagal aku bertindak...
mengalir air mata...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .