RSS

20110831

semurni kasih~

litup sunyi...
gema sebuah takbir...
suci sebuah ikatan...





raya pertama. kami mulakan dengan aktiviti biasa keluarga saya selepas solat raya. salam-minta maaf-bagi duit raya session. dan diakhiri dengan family photoshoot sebelum menyerang saudara mara lain.

tapi kali ini, berbeza sungguh rasanya. mungkin kerana saya terlalu rindukan suasana ini lantaran tahun lepas saya tak merasainya.

mungkin kerana kehadiran beberapa "orang luar" yang baru kali pertama beraya bersama.

mungkin kerana baru kali ini saya rasa ingin menghargainya.

dan entah sejak bila. keluarga saya sudah "sekembang" ini~


tapi sungguh. rasa ini membuatkan saya berdoa dengan bersungguh-sungguh.

semoga masa tidak berjalan.
semoga rasa bahagia ini dikekalkan.
semoga kami sekeluarga dalam lindungan Tuhan.

dan merantaulah ke seluruh pelusuk dunia. takkan kau temui semurni kasih keluarga~




family first.
bring your heart home~
XD


*****



esok insyaAllah beraya di tasik kenyir. bermalam di atas bot. memancing. mandi air terjun. jungle trekking. dan aktiviti-aktviti lain yang saya tak dapat bayangkan.

kelakar, sebab hari raya kedua tapi saya hargainya. sangat. sebab rancangan ini semata-mata meraikan saya yang baru pulang dari rantauan.

family gathering. satu family lengkap. itu yang penting.

dan abang-abang. memang. semalam mereka tidur pukul 3 pagi. sembang-sembang kencang sambil pasang-pasang joran. semangat betul nak memancing sampai beli 3 batang joran baru. padahal hari ni baru raya pertama.

dan esok. saya nantikan harinya~




besar agungMu Tuhan...
kerana rasa ini...
dihargai menghargai...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .