RSS

20110617

gerhana hati~

saat rembulan itu dilitupi...
dalam diam aku berdoa...
semoga cahayanya...
dapat kutatap kembali...





gerhana bulan...
Allah berbicara...
menunjukkan kuasa...
agungnya Dia...

gerhana insan...
monolog bersuara...
lemah hamba dhaif...
tidak berupaya...

dan dua itu sama gerhana...
tapi berbeza makna...


*****


gerhana hati itu saya.
 titis air mata.
mengalir tanpa henti.

rindu saya rupanya bukan kosong.
rindu itu bersambut.
saya dan dia sama mencari.

pada kamu mungkin dia binatang.
pada saya dia teman.




nota kaki: antara doa pertama yang saya angankan depan kaabah, agar dia menemani sehingga akhir pengajian saya di jordan. admin lama mencari diri yang hilang, mungkinkah admin baru ingin turut sama menjejaki? mohon doa semua. Allah~




dan saat mata itu berkedip...
dalam diam aku berdoa...
semoga pekat hitamnya...
dapat kuselam kembali...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .