RSS

20110528

janggal n Ray~

benarkah rasa itu...
jauhkah hati kita...
bila jauhnya jarak?



menghitung hari. tadi belek-belek mesej. gaya homesick. biasalaaa terbaca satu mesej yang saya pernah hantar pada si adik. 3 bulan yang lalu. meminta dia menunggu saya. kata saya,
"3 bulan je lagi kak in nak balik, insyaAllah~"

tadi saya call rumah. berbual-bual dengan si adik. dan perbualan itu saya sudahi dengan,
"tunggu kak in, wawa. lagi beberapa hari je kak in balik, insyaAllah~"
 kemudian dia tersenyap. saya juga bungkam. janggal.

dan saya terfikir. tiba-tiba saya didatangi rasa takut. dua tahun bukan satu tempoh yang sekejap. dalam dua tahun ni, family saya bertambah besar. wajah rumah saya dah berubah. rysha dan ryna dah masuk sekolah rendah. dhia dan hana dah masuk tadika. afiq dan hadif dah pandai gaduh jantan. syasya yang ketika saya tinggal dahulu baru pandai meniarap, sekarang dah pandai berlari. dan hafiy. mungkin dah mula merangkak.

berdebar saya laksana ingin bertemu keluarga mertua baru. macam mana saya nanti? macam mana mereka nanti? pernah tak kalian bertahun lamanya berpisah dengan keluarga? dan setelah bertemu kembali, apa yang kalian rasa? cuba kongsi sikit. saya tak tahu nak buat macam mana ni. takutnyaaa. aaaaa~! =_="

tapi yang pasti kasih ibu bapa tak pernah bertepi. cuma satu yang saya risau. pulangnya saya kali ini ada satu perkara yang perlu saya selesaikan sebelum kembali semula ke jordan. ada satu hati yang perlu saya tackle. ada satu fikrah yang perlu saya gubah. dalam usia remaja melawan gelodak, dia perlukan saya. si adik.

"ya Allah. semoga kepulanganku umpama bidadari yang diharapkan sentiasa menemani si adik~"


*****





semua orang kenal kan? (bajet). ini Ray. tak sangka ni mungkin gambar terakhir yang saya snap. dan waktu ni, mungkin kali terakhir dia menemani saya study. saya masih ingat. pukul 2 pagi lebih. dia dah menggesel-gesel ajak tidur tapi saya layan tak layan je. dan dia kemudiannya senyap di atas kerusi itu. merajuk barangkali.

Ray hilang. ya. hilang. dan saya tak pasti bagaimana perkara ni boleh berlaku. dah tiga hari. tolong doakan. semoga dia pulang. dan doakan saya. saya ada beberapa hari sahaja untuk cover material final exam terakhir. dah dua hari masa terbuang fikirkan Ray.

dan tolong jangan kata,
"alaaa..kucing je pun~"
sebab hati saya akan terluka. ok. emo. ah ah ah~  ^^

selamatlah, Ray~
semoga Allah menjaga kamu~
T.T




nota kaki 1: maaf pada pembaca blog saya (macam ramai je). saya raikan kalian. tapi kalau saya tiba-tiba privatekan, saya ada satu alasan je. waktu itu saya cuba bermuhasabah tentang sesuatu perkara yang berlaku dan mungkin berkait rapat dengan blog. dari segi penulisan, komen atau link. saya raikan kalian yang inbox saya, minta jadi invited readers. tapi ketahuilah, saya pasti akan buka semula. cuma lambat atau cepat sahaja. =)

nota kaki 2: buat kamu. mungkin sesetengah perkara lebih elok didiamkan. kerana kelak ia mengundang rasa tidak selesa. tidak semua perkara kita perlu terlalu jujur, bukan? =)

nota kaki 3next week balikkkkk. exaaammm~! yeay~! last paper, yoshh~! ^^



sejauh mana pun, adik...
akak akan capai...
dan genggam erat...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .