RSS

20090521

bila kau menjauh...

bila hatiku berbicara...
siapakah sudi mendengarnya...?


musim silih berganti..aku tetap di sini..kadang merenung sesuatu yang tidak pasti..penat..tapi aku tetap menanti...

ya Allah..bila Kau janjikan dengan janji manisMu..aku berpegang teguh..yakin dengan kata-kataMu...


ya Allah..saat Kau memandu hidupku..tiada lagi tempat lain yang kugantungkan harapku..kusimpul mati ikatan itu..
kerana aku yakin padaMu...


ya Allah..tika ujian Kau timpakan..pelbagai sudut dan arah..aku jalani dengan kesabaran..hasil keyakinan yang Kau tanamkan...

tapi itu dulu...

ya Allah..kalau dulu aku gagah melangkah..
mengapa kini longlai kurasakan..
lesu jiwaku..kosong hatiku...

ya Allah..kalau dulu kuat kuberpaut..mengapa kini pautan itu melonggar..jari jemari kurasakan lemah..untuk terus menggenggam erat...


ya Allah..jauhkah aku dariMu?hilangkah aku dari pandanganMu?
kaburkah jejakku?tewaskah aku dalam lautan ujianMu?

ya Allah..aku ingin sekali sujud kepadaMu..dengan keikhlasan dari hati..
aku ingin sekali meminta kepadaMu.
.
dengan penuh rasa rendah diri..
aku ingin sekali hidup dalam duniaMu..
dengan rasa zuhud..
berpegang pada janji..lantaran kataMu kupegang dengan pasti...

ya Allah..bantulah aku..

tak ingin kubiarkan cintaku padaMu..

berguguran di bumi seperti tibanya musim luruh..

tak ingin kubiarkan cintaku padaMu..

membeku dingin seperti hadirnya musim sejuk..
biarkan cintaku padaMu..hangat membakar seperti tibanya musim panas..segar memekar seperti hadirnya musim bunga..!


keyakinanku padaMu takkan pernah goyah...aku yakin denganMu...
Kau yang membimbingku...
akulah acuanMu...
mujahadahku hanyalah untukMu...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .