RSS

20090401

every day is ur day...

rinduku padamu...
tidak terbatas dengan waktu...
walau terpisah jauh membatu...
aku tetap rindu...


UMMIKU SAYANG



memancar sang suria...

menyinar cahayanya...
begitulah berseri...

wajah ummiku sayang...


aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...

sayang-sayang ummi..

ummiku sayang...

walaupun ummi letih...
mengasuh kami ini...

namun masih tersenyum...

menyejukkan hati...


aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...
sayang-sayang ummi...
ummiku sayang...

bila pulang sekolah...
ummi sambut kami..

sembahyang sama ummi...alhamdulillah...

aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...
sayang-sayang ummi...ummiku sayang...

ummiku sayang kaulah serikandi...
berkorban selalu untuk kami...

ummiku sayang kau ibu mithali...
semoga Allah kan berkati...


aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...
sayang-sayang ummi...

ummiku sayang...


memancar sang suria...
menyinar cahayanya...
begitulah berseri...
wajah ummiku sayang...


aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...

sayang-sayang ummi...ummiku sayang...

aku sayang ummi...
ummiku sayang ummi...

sayang-sayang ummi...
ummiku sayang...




tiba-tiba terjumpa lagu ni. setelah sekian lama tak dengar. ni lagu nasyid saya masa sekolah rendah dulu. bila terdengar rasa terkesan di hati. mungkin saya terlalu merindui ibu saya. saja nak berkongsi. tapi post ni special untuk parents saya di malaysia. ambillah apa yang bermanfaat.


semoga ma dan abah dalam jagaanNya selalu...


semoga sentiasa sihat dan gembira...

semoga diampunkan dosa yang terdahulu, kini dan akan datang...

semoga kita sama-sama dikumpulkan semula di dalam syurgaNya...





وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعۡبُدُوٓاْ إِلَّآ إِيَّاهُ وَبِٱلۡوَٲلِدَيۡنِ إِحۡسَـٰنًا‌ۚ إِمَّا يَبۡلُغَنَّ عِندَكَ ٱلۡڪِبَرَ أَحَدُهُمَآ أَوۡ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ۬ وَلَا تَنۡہَرۡهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوۡلاً۬ ڪَرِيمً۬ا



~Dan Tuhanmu telah perintahkan, supaya engkau tidak menyembah melainkan kepadaNya semata-mata, dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. Jika salah seorang dari keduanya, atau kedua-duanya sekali, sampai kepada umur tua dalam jagaan dan peliharaanmu, maka janganlah engkau berkata kepada mereka (sebarang perkataan kasar) sekalipun perkataan "Ha", dan janganlah engkau menengking menyergah mereka, tetapi katakanlah kepada mereka perkataan yang mulia (yang bersopan santun)


-al-israa': 23-




every day is your day...

~i miss you...~







semoga masa cepat berlalu...
agar dapat kutatap wajahmu...
ibuku...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .