RSS

20120614

birthday story~

kenangan itu antara dua...
pahit menggula...
manis mencuka...


i wish i'm your little princess again~


tell me, who on earth have this kind of cake for her birthday? aaaaaaaaaa~! >.<

seingat saya, saya tak pernah sambut hari jadi dengan real bought cake. (ke pernah ek? err)

biasanya ma akan buat makan-makan. masak sedap-sedap dari kebiasaan. ayam goreng, nudget, french fries and merely a self-baked cake. kami sambut dalam keluarga je. means, parents and siblings.

oh, family saya biasa-biasa saja. cukup syukur untuk ada tempat berteduh, dan makanan mengalas perut. dan untuk hari sebegini, hidangan lain sedikit cukup menggembirakan.

dan family saya dah cukup besar untuk rasa meriah. =D

that day, the table would be set. candle blowing, photos and gifts session. seingat saya juga, ma abah tak pernah bagi hadiah. mereka akan bagi duit, which then will be saved in my account.

tapi kakak abang harus (wajib) bagi. hehe. anak last-last ni, syok tahu? paling banyak dapat hadiah time birthday. paling banyak dapat duit raya. paling comel (eww). paling pandai berlakon (to put blame on brothers or sisters. haha) dan paling paling lah~! >.<

i also remembered having my birthday celebrated at Merrybrown. free invitation for 3 years i guess. masa tu saya masih bersekolah rendah. itu pun sebab kakak saya kerja part time kat sana.

and again, as far as i remember, my birthday was only celebrated in my family until i'm 16. saya pun dah lupa how was the last one celebrated.

17th was quite memorable. prank time Ribathul Mawaddah kat DQ. "apa yang enti lakukan ni, jasad tak diterima langit dan tanah!" but i remember how cool i was that time. haha

18th and 19th, tersambut juga dicelah final exam first sem.

20th and 21st, hanya doa yang membezakan hari. doa, meminta lebih dari kebiasaan. minta keberkatan. dengan solat hajat dan yakin akan makbul doa musafir.

because both on trip. waktu ke spain italy dan korea jepun. mungkin ini sambutan yang sebenar. mungkin ini perasaan yang sebenar.

a fact that i need to swallow.

saya dah dewasa. (-lah sangaaattt~ =.=)


*****


haih. motif post ni? rindu. my childhood. perhaps.

having 5 out of 8 siblings who had married are great. brothers and sisters in laws are cool. 9 nephews and nieces are awesome. but not until you look back and hope that time would not run this fast.

 wishing that i'm their little princess again.

haih.

hana, happy 6th birthday. semoga membesar menjadi serikandi islam. cik in tahu, 14 years from now you would wish to be your parents' little princess again. haha

ya, saya tahu. hari tu saya silap post. malu sungguh. siap hantar mesej kot kat hana. tapi ingat senang ke nak ingat birthday 9 orang anak sedara haa? >.<

sunan musafir. tak sangka habis dalam masa less than 5 hours. tenggelam sungguh.

shall i look forward into my 22nd birthday? how would it be?

haih.




kerana bersatunya...

atas nama keindahan...
membuahkan senyuman...

2 comments:

(B)aja terbaik adalah yang berhikmah~

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .