RSS

20111112

Rosella and 3rd gen kids~

masa lalu...
kenangan paling baik...
kita mungkin lupa...
tapi tidak Dia...



kecil-kecil dulu, saya selalu inginkan seorang teman. teman yang benar-benar teman. karib. rapat. sentiasa bersama. susah dan senang. kecil-kecil dulu, saya benar-benar maksudkan kecil. umur yang belum menjangkau belasan. tapi rasa sekarang pun inginkan juga.

kecil-kecil dulu, saya suka angankan, saya ada seorang teman yang saya boleh bawa ke mana-mana bila tengok cerita honey, i shrunk the kids. ohh, gila best kalau manusia boleh sekecil itu! saya akan prepare bekas kecil untuk tempat tidurnya. dan bawa dia ke mana-mana dalam beg galas saya. buat teman meluahkan perasaan. berkongsi susah senang.

bila tengok cerita aladin, saya angan-angankan saya mempunyai seekor (?) jin buat teman. ke mana-mana dia boleh bawakan sekelip mata! lindungi saya dari bahaya. dan saya boleh buat wish apa saja yang saya suka.

bila tengok cerita ET pun syok juga. ada kawan dari planet lain. tak pun cerita george of the jungle, semua binatang faham apa yang dia cakap. boleh berkomunikasi dengan binatang. ohh, best nya!

dan saya pun tidak pasti, sejak bila keinginan sebegitu mula hilang dari hidup. mungkin saya sudah mula buka mata, yang ianya agak mustahil. dan hari ini, bila terkenangkan, saya gelak sendiri. tak sangka saya pernah mengharapkan sebegitu.

cuma dalam gelak saya, saya teringatkan sesuatu. ternyata pada doa, Allah lakukan tiga perkara. pertama, terus memenuhinya. kedua, memenuhinya tetapi lambat. ketiga, tidak memenuhinya tetapi menggantikannya dengan yang lebih baik.

dan saya fikir, Allah memenuhi doa saya. cuma saya dapat setelah 14 tahun berlalu.




ROSELLA~

Ro. satu-satunya teman yang mampu buat saya mengalirkan air mata bila kehilangannya. mampu buat saya rasa serba tak kena bila sesuatu menimpanya. dan mampu buat saya bahagia bila dia sejahtera. meskipun ketika itu kami terpisah antara dua benua.

gila? mungkin. bagi kamu. tapi bagi saya, kegilaan ini satu hadiah.

serasa ingin dikongsikan apa yang berlaku saat kehilangan Ro buat kali kedua. bagaimana resah rindu saya rupanya tanda sebuah kehilangan. mungkin juga tanda sebuah kerinduan yang bersambut. dan bagaimana tenang mimpi saya rupanya tanda sebuah kepulangan.

tapi mungkin kisah itu patut dibiarkan menjadi kenangan terindah. sekurangnya saya sedar, Ro hanyalah pinjaman. biarlah kenangan itu berlegar antara kami sahaja.

Ro berada dalam keadaan yang sihat sepulangnya saya ke irbid. dia masih seperti dulu. dan dia mengenali saya meskipun agak lama terpisah tempoh hari. cuma, di awal kehadiran adik housemate baru, Ro lebih mesra dengan ifah. mungkin kerana ifah lebih banyak meluangkan masa bermain dengan Ro.

jeles. seriously.

sehingga satu tahap saya rasa Ro sangat sombong dengan saya. berhari-hari saya merajuk dengan dia. dia hanya berbuat baik dengan saya bila nak makan.

amboi betul budak itu. tapi sekarang dia seperti biasa. kali pertama dia stretch on me setelah sekian lama dia tak buat begitu buat saya sangat gembira.

dan sebenarnya, Ro sedang mengandung. her 3rd generation. dan kalau saya tidak salah perhitungan, it's her 3rd trimester. saya jangkakan kelahiran the kids pada awal disember. anak-anak winter la kali ini~ ^^

sangat terhibur tengok gelagat dia yang sedang sarat ni. gatal nak main tapi dengan perut boyot tu apa la sangat dia boleh buat. haha~ (statement jahat. XD)

pernah sekali dia nak panjat meja study saya. biasanya bukan main eksyen sekali lompat dah kat atas. kali ni dengan perut comel dia tu, stuck pula, tak lepas. saya apa lagi, gelak guling sorakkan Ro. kihkih~

kalau dulu acah tangan kat dinding, memang tinggi gila Ro boleh lompat. sekarang ni, tak acah, nak main. bila acah tangan kena letak rendah baru dia lompat. itupun baru lompat sekali dah tarik nafas panjang. lawak gila budak ni.

baru main sekejap, mula la baring tunjuk perut. konon penat nak rehat. alahai. sabar je la~

apa-apa pun, ohh. sangat tak sabar menantikan the kids~! nama dah prepared. cepat la keluar the 3rd gen kids~! ^^









*****



okay. please know that i wrote this post on 9th november and planned to publish it on 12th. but i guess, i cant bear my excitement!

ok. straight forward. Ro dah beranak~! sayangnya saya tak berada di sisi ketika dia melahirkan anak. mungkin ketika itu saya sedang bergelak ketawa menyaksikan perbahasan pantun di SEAD.

ataupun juga sedang senang mendengar petikan gitar mengiringi deklamasi sajak yang cukup indah.

ataupun juga sedang menahan air mata sebak menyaksikan teater pengorbanan seorang abang.

yang pasti, ketika saya mendapat berita itu, saya sedang menahan pedas daging masak merah sambil hangat bergosip bercerita melepaskan rindu dengan izzah. dan sempat pula merewang ke open house muhammin yang rumahnya di hujung dunia. sambil menikmati indah purnama dihiasi carik awan nipis.

"tengok kan bulan itu? apa perasaan? tak apa, saya tahu. kita pandang bulan yang sama. dan kita kongsi perasaan yang sama~"

sampai di rumah pukul 8.30 malam, Ro menyambut girang. meninggalkan anak-anaknya di dalam kotak untuk memberitahu saya. dia sudah selamat melahirkan.

"yes Ro. i'm proud of you. now, get into the box. your kids are hungry and cold too~"

dan dia masuk. berbaring manja dengan perut yang masih berisi. saya syak, masih ada seekor dua di dalam. dan kali ini Ro nampak cool. tak sepenat sewaktu kelahiran 1st gen kids dahulu.

oh, ya. so far 3rd gen kids still mewarisi warna Ro. kuat sungguh gene dia ni~ =.=!




happy belated birthday, Ro~ [101111]

and welcome to the world, kids~ [111111]

i love you guys~ =)




nota kaki 1: menunaikan janji. harap dapat meleraikan kerinduan peminat-peminat Ro~ XD

nota kaki 2: terakhir dari saya. izinkan. sehingga bertemu lagi~




dan masa kini...
ternyata hadiah paling baik...
untuk kita syukuri...
moga-moga...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .