RSS

20110719

cinta haramain: prolog~

hati yang gementar...
tersentuh sayu...
terdengar terpaku...



[ALLAHUMMA LABBAIK~]




لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ

لَبَّيْكَ لاَ شَرِيْكَ لَكَ لَبَّيْك

إِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ

لَكَ وَالْمُلْكَ لاَشَرِيْكَ لَكَ


hambaMu datang menyahut panggilanMu
Ya Allah, hambaMu datang menyahut panggilanMu

hambaMu datang menyahut panggilanMu Tuhan yang tidak ada sekutu bagiMu
hamba datang menyahut panggilanMu

sesungguhnya segala pujian dan nikmat serta kerajaan adalah kepunyaanMu
tidak ada sekutu bagiMu





02 julai 2011
17:17
goosebumbs~




*****


hari itu hari kedua di makkah al mukarramah. kerana beberapa masalah, miqat yang sepatutnya dibawa oleh agen Rayhar ke ji'ranah ditunda. dan saya dan parents mengambil keputusan untuk melaksanakan umrah kedua kami dengan bermiqat di masjid saidatina 3aisyah di tana3eem. kami pergi sendiri. menaiki koster.

perjalanan pulang saya ke masjidilharam diiringi dengan talbiah sekumpulan remaja syabab arab di dalam koster. saya dengan perlahan mengikuti. dan sungguh, gema suara mereka begitu menusuk. tanpa henti, saya seolah hilang tenggelam. lafaz talbiah yang begitu mudah difahami seolah terpampang di depan mata.

dan buat kali pertama dalam hidup saya rasa.
sungguh.
tiada ungkapan seindah ini~

allahumma labbaik~




Kau menyeru ya Tuhan...
dan aku menyahut...
aku datang...
menyahut...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .