RSS

20110522

sempit~

mungkin kita terlupa...
luasnya dunia...
bukan bermakna bahagia...






andai ditanya tentang satu keinginan yang pasti ditunaikan, Tuhan...
aku pohon rasa takut...

kerana aku risau bukan dengan sempitnya dunia...
tetapi sempitnya akhirat~




*****






this one strikes me. again. maklum la, musim final exam memang macam ni. sensitif lebih je. ceh!

honestly speaking, saya dah mula sayang adik-adik JUST09. sedih mereka, air mata saya yang gugur. takut mereka, hati saya yang bergetar. walaupun diri sendiri pun tak stabil.

hanya doa yang akak mampu lontarkan. semoga perit calar luka yang pernah akak rasa dulu, Allah jauhkan dari adik-adik. semoga saja adik-adik tak rasa apa yang pernah akak rasa~

namun satu yang betul akak akui,
perancangan Allah memang yang terbaik~




 قُل لَّن يُصِيبَنَآ إِلَّا مَا ڪَتَبَ ٱللَّهُ لَنَا هُوَ مَوۡلَٮٰنَا‌ۚ وَعَلَى ٱللَّهِ فَلۡيَتَوَڪَّلِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ


katakanlah (wahai Muhammad): tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah pelindung yang menyelamatkan kami dan (dengan kepercayaan itu) maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman bertawakal.


-attaubah: 51-




nota kaki 1: saya sedang cuba untuk reset hidup. doakan semoga dunia yang luas ini tidak sempitkan akhirat saya~

nota kaki 2: gambar dicilok dari blog zuriati. first time tengok terus teringat italy dan sunset dalam plane. agak-agak ada lagi ke peluang untuk layan sunset dalam plane macam hari tu ek? ^_^

nota kaki 3: cuba untuk update pendek je (tapi rasa macam panjang jugak je. =.=!). nanti mesti anje marah. haha~ ^^
lagi 2 paper je, yoshh~! =D 




dan pada setiap...
hujung kesempitan itu...
ada ruang yang sentiasa terbuka...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .