RSS

20110412

intentions~

kadang-kadang...
apa yang kita dapat...
bukanlah kemahuan...






"ha~! adik! dengar lagu apa camtu?!" sergah seorang 'kakak' bila tengok saya dengar lagu rock(?) macam lagu ni.

"eh, eh. tak pernah dengar eh lagu ni? meh sini dengar. perhati baik-baik lirik lagu ni." saya kuatkan volume.

dia diam. terangguk-angguk. senyum.

"dalam, kan?"

***


ya, saya tahu. lagu ini dah lama. dan saya memang dah lama pun dengar lagu ni. tapi mungkin baru sekarang saya terpanggil untuk menghayati (aceh~!).

cuba-cubalah dengar dan hayati. panggil sekali kawan-kawan satu rumah, satu batch, satu PERMAI, satu malaysia, untuk dengar dan hayati. saya yakin, se 'out of date' saya ni, ada lagi yang lebih 'out of date'. ngehh~! ^^


dan jom kita revise balik hadis pertama dalam buku hadis 40.



إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى


setiap amalan adalah berdasarkan niat. dan setiap orang hanya akan mendapat apa yang diniatkan.



pentingnya niat itu di setiap permulaan apa yang kita lakukan. sehingga dikatakan, hadis ini menjadi hadis pertama untuk menunjukkan kepentingan niat itu sendiri.

but as quoted:

"Many times I have found my intentions
Are not what I want them to be
I know I start on the right direction
But Shaitan starts talking to me"


it's so true, isnt it?

tapi dalam segala-gala yang tercipta. kita perlu ingat satu sahaja. Dia yang menciptakannya. dan Dia yang mengaturkannya. segala-galanya.



"So I pray to Allah to help me, to do everything for Him only
Doesn't matter if the people despise me, cause with Allah I can never be lonely"






tapi yang pasti...
apa yang kita dapat...
itulah keperluan...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .