RSS

20090125

saya dan 18

masa berlalu...meniti usia...
bagaimanapun perilakumu...
masa tetap berjalan...

terimalah dan perbaikilah...

carilah dirimu itu...






16 january 2009


selamat hari lahir untuk diri sendiri..sanah helwah...happy birthday...sweet 18..! :)
 agak lewat saya meng'post' satu ruang untuk diri sendiri. maklumlah, fatrah exam yang mencengkam suasana.

alhamdulillah tinggal lagi satu lagi paper last. bahasa arab. doakan saya bittaufiq ye...

post ni bukan untuk meng'announce' kat semua orang cume bagi penghargaan untuk diri sendiri...
 umur saya dah menginjak 18 tahun. kata kawan-kawan dah tua. tapi rasenye mereka lagi tua. bagi saya umur yang menginjak kepada 18 ni perlu buat saya fikir yang saya kena jadi matang. saya kena jadi matang and saya kena jadi matang.
 bila sahabat-sahabat, adik-beradik dari malaysia dan dari jordan dan dari mesir meng'wish', saya akan membalas meminta mereka doakan saya bertambah matang. kenapa agaknya ek?
 saya tak pernah mengharapkan sambutan hari lahir di perantauan ni. langsung tak terfikir. malam sebelum detik 12 malam saya sendiri menghadap buku memandangkan kami dalam fatrah imtihan nihaei. dan saya yakin begitu juga sahabat-sahabat saya yang lain. jadi saya ketepikan sahaja kenangan menyambut hari lahir di malaysia.

entah macam mana 15 minit sebelum pukul 12 tu saya tertidur. dan tiba-tiba roommate saya kejutkan. bersorak-sorak mengucapkan selamat hari lahir. terpisat-pisat saya dibuatnya. hanya senyuman ikhlas dapat saya lakarkan buat teman teristimewa itu. syukran ya ukhti...

menu kami simple. dimulakan dengan bacaan doa kami menjamah sepotong kek kopi jordan ngan slices of apple. kelakar. tapi bermakna.

sesudah itu kami dah inspired nak sambung study. melawan rasa hati yang nak tidur. tiba-tiba lampu terpadam. saya dah excited ni. boleh la cari alasan nak tidur. tertanya-tanya dengan keadaan tu saya menyanyi lagu hari lahir untuk diri sendiri disambut oleh roommate saya yang menyanyikan lagu hari lahir untuk saya. hanya ketawa yang memecah suasana.
 kami wonder juga kenapa tiba-tiba boleh blackout. bila je saya buka pintu bilik, saya dikejutkan dengan sepiring halawiyat dan sahabat-sahabat saya berbaris. bagai koir lagak mereka.
adik yang comel...selamat hari jadi...
adik yang busuk...sayang dari kami...
adik yang sengal...selamat hari lahir...
adik yang alim...kami doakan..
ingatlah wahai adikku...

ukhwah yang terbina memang indah...
 
ingatlah wahai adikku...
ukhwah kita kekal sampai jannah...



saya terpana. masih ada sahabat-sahabat yang mengingati tarikh lahir saya. dalam kesibukan mengulangkaji, mereka masih sudi meluangkan masa membuat sesuatu untuk saya mengingati detik ini. detik pertama menyambut hari lahir di jordan. 
sekali lagi saya meminta mereka mendoakan saya agar menjadi matang. ada juga sebahagian mereka yang mendoakan saya supaya matang sebelum sempat saya berkata apa-apa. dah terang lagi bersuluh. be matured, aisha...!

dedikasi syukran istimewa buat:


-kak iera -izzati -achik -along -syakina -ayuni -hidayat -kak long -nuha -izzah -ijan -amal -farah-n sesape yang terlibat-


special buat :-) anje...

~syukran~

~uhibbukum fillah~


ربنآ ءاتنا في الدنيا حسنة و في الأخرة حسنة وقنا عذاب النار

~wahai Tuhan kami, kurniakanlah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan jauhkanlah kami daripada azab api neraka~


-albaqarah:201-



moga kau ketemu...
dalam pencarianmu...
tentang apa erti hidup...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .