RSS

20130405

UK II: sama yang berbeza~




tempoh hari, trip kami ditemani renyai-renyai hujan bermula di birmingham berlanjutan di cardiff dan portsmouth sehingga sepulangnya kami ke irbid.

dan hari ini, saya merasakan perasaan yang sama apabila irbid dibasahi hujan dalam celahan hari yang panas. tangan saya membeku, diri saya tidak dilindungi sweater mahupun baju yang tebal tapi tingkap bilik dibuka seluasnya.

pepohon basah yang disapa angin sejuk, menari-nari tanpa irama.
awan tebal yang berarak hitam, berlalu tanpa putus.
kadang mentari menunjukkan diri,
memberi gambaran indah cerah berlatarbelakangkan kegelapan.

secawan nescafe,
sebatang pen,
dan sehelai kertas,
melengkapkan suasana.

hati saya berbunga.

"rindu itu, aneh ya.
aku tak memanggilnya datang,
sedangkan ia enggan meninggalkanku pergi."

No comments:

Post a Comment

(B)aja terbaik adalah yang berhikmah~

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .