RSS

20130421

musim pelangi~


second winter of the year. senyum.

Tuhan terlalu pandai memujuk. dalam gelisah saya memikirkan, bagaimana mampu saya memujuk hati pada titi menuju dewasa.

yang sebelum ini saya gantungkan pada hijau rerumput di sepanjang perjalanan ke KAUH. pada gumpalan awan yang berarak menutupi mentari. pada rintik hujan mesra mencium wajah. juga pada lembut bayu mengiringi langkah. tiba masa mentari menyapa garang, saya buntu.

lalu dia memujuk, menghadiahkan saya musim sejuk kedua. meskipun aneh, saya menyambut baik.

meskipun saya tahu ianya sementara, izinkan saya menghargainya.

aduhai. tersenyum saya. agaknya pusing si awan, mengapa perlu dia berarak ke lembah yang sepatutnya disimbahi debu kering. agaknya rasa bersalah si hujan, membasahi bumi yang tidak mengalukan kedatangannya. agaknya pening si mentari, kuasanya memancar tajam disekat Tuhan.

aduhai. tersenyum saya. melodi hujan yang berlagu indah membuatkan hati saya menari.

cuma, entah. aneh-aneh yang berlaku, tetap semuanya patuh pada rencana Tuhan. di jordan, mahupun di malaysia, tetap semuanya patuh pada rencana Tuhan.

sejuk winter yang dihangatkan PRU, memang berbeza rasanya. tetap semuanya patuh pada rencana Tuhan.
IniKalilah!

second winter of the year. senyum,

No comments:

Post a Comment

(B)aja terbaik adalah yang berhikmah~

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .