RSS

20121030

E for escape III~


ada satu malam, dalam seribu malam di mana saya terjaga seperti kebiasaannya. saya melangkah ke beranda seperti kebiasaannya. saya tersenyum disapa angin dingin seperti kebiasaannya. cuma istimewa, malam itu bulan penuh, dengan carik awan melepasi, menghalusi sinarnya.

dan istimewa malam itu, buat kali pertama saya rasa;

ya, purnama malam itu indah
tapi sayangnya ia bisu~

*****

semakin kerap. dan saya semakin tunduk.

sejujurnya, marilah saya mengajak. siapa sahaja yang ingin melepaskan marah. melempiaskan sakit hati. mengekspresikan rasa geram. dengan cara melukakan hati orang lain tapi tidak berani pada sebarangan orang, datanglah pada saya.

sebab saya takkan membalas. jauh sekali melawan. saya tak mampu. saya takkan pernah mampu.

teruslah memijak, andai itu memberikan kamu kepuasan.

cuma kamu yang terlalu biasa, that's an old, lame way to hurt me. find a new one~

*****

a 1.2 year old male was admitted this morning at 4 through ER complaining of sudden onset of convulsion and high grade fever. the way his mother gave us the history as if she wanted us to be in her shoe. and we did.

but for me, his father's silence spoke even more. his eyes told me he's in pain. his tears showed me deep love.

first son of newly wed, shouldn't it be obvious enough to show how hurt they are?

*****

sebenarnya saya rindukan mentari terbit. sutuh terkunci.
saya rindukan mentari terbenam. irbid mall sudah terlalu 'jauh'.
saya rindukan debur ombak. malaysia terlalu mustahil.

trip to germany's cancelled. harga tiket terlalu mahal. trip to dubai didnt interest me. i dont prefer concrete forest. i need nature comfort where i could only find on every recent nights, of full moon.

but i find my new way of escapism (apart of writing);

the HOSPITAL.

pagi tadi 'start' dawam macam pre-clinical, walaupun baki cuti tinggal lagi 5 hari. malam ni nak cuba oncall kat Basmah Hospital. untung-untung boleh belajar masukkan canula. pray for our safety. kes kat irbid terlalu melambung.


escapism, i've to.
or else, i'll be the one who stuck in the middle.

3 comments:

  1. sbnarnya..x dpt nak tangkap apa maksud pos ni..try baca banyak kali..

    tp xtau kenapa hati rasa pos ni beri gambaran penulis tengah bersedih..

    mungkin betul mungkin tidak.. papepun, semoga menempuh hari2 akan dtg dengan ebih bersemangat! =)

    ReplyDelete
  2. jom tengok matahari nanti!

    semoga terus ceria ok! :)

    ReplyDelete

(B)aja terbaik adalah yang berhikmah~

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .