RSS

20111202

beyond the future~

pertanyaan itu...
sering terperangkap...
antara mahu...
dan tahu...






everytime i pay them a visit, looking at those innocent kids. Ro would come out of the box and sit right next to me. just like me, she is too, looking at them.

and looking her watching them, i couldnt help but to wonder. what is really in her mind?

as for me, she must have been very proud to give birth to three little healthy kids. cant wait to have them grown up. to have companies running over the house. eating together. rolling and scratching and messing up my room. sleeping with me on the bed.

but as for her, what is really in her mind?




*****


hidup ini memang begitu. penuh persoalan yang takkan pernah terjawab. ia rantai yang merantai. sebab kadang, jawapan yang kita temui tidak seiring dengan apa yang kita mahukan. lantas timbul persoalan lain yang akhirnya tidak berkesudahan.

antara habit saya kira, saya suka tertanya-tanya. apa 'dia' rasa menjadi 'dia'? apa 'mereka' rasa menjadi 'mereka'? apa yang sedang dia fikirkan? paling favourite saya kira, saat menungnya panjang dari biasa.

sebab saya tahu, ketika itu dia fikirkan sesuatu.

cuma antara persoalan, ada satu yang saya kurang gemar bila saya sendiri soalkan. kenapa.

kadang positifnya 'kenapa' adalah saat kita dihalukan laluan bermuhasabah diri. mencari hikmah yang pastinya samar di sebalik setiap yang berlaku.

positifnya 'kenapa' bila akhirnya kita kelu membisu. buntu. lantas penyerahan hanyalah pada Dia yang maha tahu. Dia yang mengaturkan. pasti yang baik-baik sahaja buat hambaNya.

habit ini. paling kurang sentiasa ternokhtah dengan kata. alangkah. berbezanya kita semua. dengan ketentuan dan jalan hidup. meskipun kita mengorak pada waktu, dan tempat yang sama.

dan alangkah. kita takkan mampu menembus. tersirat sesuatu yang dinamakan perasaan.

indah nokhtah itu, yang selalu membuahkan senyum. meski mungkin ketika itu saya terluka. tapi ya, senyum juga. dengan bicara tanpa suara. kerana kita takkan tahu keindahan sesuatu itu, jika dalam diri kita tiada keindahan, bukan?

beyond the future, He always has the plot well-planned~!




*****


sebenarnya, tengok Ro memerhatikan the kids, saya teringatkan ma. semestinya ma pun mengangankan yang terbaik pada anak-anak yang semakin mendewasa ini, bukan?

semoga saja saya tak kecewakannya.

uhh. homesick. malaysia jom bulan satu ni~! >.<

16:05. 04122012. irbid mall.

material GIS memang banyak. dan saya dah pun menangis tadi. terima kasih sudi temankan wahai sang suria. dan sang burung pulang petang, kamu memang menghiburkan~ =)


nota kaki: boleh laa~ =D



dan setiap jawapan...
yang terungkap...
menjadi rantai...
pertanyaan baru...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .