RSS

20110610

azul~

rindu itu...
apabila dibisikkan...
kuharapkan ia sampai...



rindu sebenarnya. pada Ro. pagi-pagi, tiada lagi Ro panjat-panjat badan. pijak-pijak. kejutkan saya untuk bangun subuh. biasa dia kejutkan time azan. pernah juga sebelum azan. kadang-kadang kalau mengantuk sangat, saya angkat dia, letak kat luar bilik, tutup pintu, sambung tidur. haha~ ^_^"

kadang-kadang, kalau saya tertidur tanpa dia, dia akan cakar-cakar pintu bilik saya untuk kejutkan subuh. kalau saya keluar bilik je, mesti kena acah dia dulu. main-main dengan dia. biasa letak je tangan kat dinding. tengok mata dia contract and dilate. indah betul.

kalau saya nak masuk tandas je, mesti berebut dengan dia. mesti dia masuk dulu panjat sink lepas tu berebut lagi paip air dengan saya. time saya nak gosok gigi ke, ambil air sembahyang ke, sibuk la dia nak minum air. kadang-kadang kami share je. dia tengah minum, saya tadah je air buat kumur-kumur ke. ambil air sembahyang ke. dan saya akan senyum. sebab Rasulullah buat benda-benda ni dengan kucing baginda, muezza.

kalau saya nak ke jamiah, sebelum keluar saya akan ke ruang tamu. time ni mesti dia akan datang, geliat dan panjangkan badan dia pada saya sambil cakar-cakar asah kuku pada jubah saya. dia akan buat macam tu sampai la saya gosok-gosok kepala dia, bagitahu yang saya dah nak keluar. kemudian dia akan guling-guling depan pintu rumah ketika saya pakai kasut dan saya kena kata, "tata Ro. nanti kita jumpa lagi, ya~"

bila saya balik, mesti dia sambut. bila saya masuk dapur nak makan ke, nak masak ke, sibuk la dia sekali. nak makan juga padahal makanan dia ada je dalam bekas. time dia makan, kadang-kadang kena usap-usap belakang dia kalau tak, dia tak nak makan. mengada, kan?

kalau saya tak layan dia sangat, ada la dia buat nak memberontak. gigit-gigit kotak lepas tu sepahkan ke. panjat-panjat almari ke. paling syok, time saya study, dia melentang atas meja, depan saya atas buku~! =.=!

tak cukup tu, kadang-kadang dia buat onar kat rumah jiran, masuk melalui tingkap dapur. jiran saya dah la ada yang sangat takut kucing. memang la tak pandai jaga maruah saya Ro ni~!

kalau saya membebel, pandai pula dia jawab. lepas tu buat muka sedih. merajuk la. buat-buat termenung la kat beranda. paling sedih, dia tidur depan tandas atas pelapik. kalau saya tengok dia, dia tengok je saya. buat mata sayu la konon. harapkan saya angkat dia letak atas katil.

hari tu sebelum balik, dia ugut saya. nak terjun bangunan sebab nak tinggalkan dia lama. uisy. bukan main lagi budak ni. katanya kalau dia terjun, bukan dia seekor yang mati. anak-anak dalam kandungan dia sekali. paling kurang empat ekor cucu saya terkorban. pandai betul budak ni~! kasi saya sakit jantung tau~! terjerit-jerit saya suruh dia masuk semula.

seminggu kat malaysia, saya hanya mampu gamit memori-memori ini je bila masuk keluar bilik. ke tandas. mahupun keluar rumah. tiada lagi Ro~

sebenarnya saya terkilan. hari tu sebelum balik, saya tak sempat nak cakap baik-baik dengan Ro. yang saya akan tinggalkan dia sekejap je. saya pasti akan ambil dia semula. bukannya nak serahkan dia kat sesiapa pun.

sebelum masukkan dia dalam cage pun, dia dah rasa. kuat betul dia melawan padahal masa tu saya baru kata, "Ro, nanti behave ya~" cage pun tak bukak lagi masa tu. sedih betul. sebab saya tahu, dia ada memori buruk dengan cage tu. masa tu saya kelam kabut. flight malam tu. barang-barang tak sudah packing lagi.

dan hari kedua di malaysia saya dapat gambar ni. gambar Ro. dan saya sedih sangat. heart broken tengok muka dia macam ni. nampak sedih je.



"Ro, maaf ya~ time will fly very fast. we'll meet again soon. intan tak sabar nak jumpa Ro and your 2nd generation kids~ ^_^"



dan azul. haha~ =D
sebenarnya, dalam cerita Barbie as the Island Princess, Azul antara kawan baik Ro. dan Azul ni, merak yang abah bela belakang rumah. sekarang saya dalam proses berbaik-baik dengan Azul. Ro tak ada, Azul pun jadi laa~ pengganti sementara Ro~ ^^

bising betul budak sombong ni. pantang kereta lalu lalang, berbunyi la dia. tak kira siang ke malam. haha~ kalau time dia tunjuk bulu kembang dia, mak aih~ show off habis~!^^

at least, when i talk to Azul, i feel like talking to Ro. it's more than enough for now~ =)


Ro, i miss you~



nota kaki: saya kebudak-budakan sangat ke?





dan sayang itu...
meskipun berjauhan...
ia tetap bercambah...

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .