RSS

20110419

demam rindu~

pandanglah sekeliling...
saat kau mencari...
pasti hanya mereka...
yang kau temui...




orang kata, saat paling banyak kita ingat pada keluarga adalah waktu kita sakit. dan saya rasa, saya nak ulang balik kata-kata tu. tapi bukan bermakna sebelum ini kita lupakan mereka, cuma ketika sakit kita lebih banyak teringat. dan rasa ingin terbang pulang lebih meluap-luap.

ya, saya kurang sihat. kurang?? ni kali kedua saya selsema dalam sem ni or supposed to be tahun ni? tapi kali ni satu pakej dengan demam. and i'm burning hot. kebiasaannya immune system saya sangat tinggi. jarang la sakit-sakit ni. mungkin dosa terlalu banyak. bukan mungkin, memang pun. semoga sabar saya menjadi kaffarah.

balik kelas tafsir tadi, dah tak dapat nak buat apa. pandang lecture note pun dah nampak bintang-bintang. tertidur siap mimpi lagi.

dulu kalau time demam kat rumah, mesti ada orang yang jaga. biasa ma akan buat bubur nasi. demam tak seberapa tapi gedik je lebih. yang paling haru, time tengah tidur mesti adik datang. basahkan tuala dan lap-lap badan. bangun-bangun je ada tuala basah kat dahi.

tapi tadi bangun-bangun, tak ada pun tuala basah. sobs~ tolong la intan~! umur dah 20 kot~! 
korek-korek gambar family. hitung-hitung hari. hampir dua tahun. sekejap je masa berlalu. dan tak sangka saya setabah itu.



they are cousins~


 2009
last saya balik tahun 2009. budak-budak ni je yang ada. dua tahun tak jumpa bumi malaysia, dah banyak benda yang berubah. paling obvious, family dah bertambah besar. tambah seorang budak kecik, seorang kakak ipar dan seorang abang ipar. ma kata, rumah pun dah renovate banyak. tak tahu la apa yang jadi.

 
syasya~

budak ni buat saya malu. hari tu skype dengan family. sekali tu dia datang. lepas tu lari. lepas tu datang balik. saya dengan konfidennya jerit, "haanaaa~! meh la sini~!"

abang saya pandang. "tu syasya la intan."

(=.=!)


hana tu kakak dia. mungkin saya lupa. hampir dua tahun saya tak jumpa mereka. last saya tengok, syasya baru pandai meniarap. mereka dah besar. entah kenal, entah tidak saya ni. isk.


 
hadif adha




budak ni dah dapat adik baru awal bulan sepuluh tahun lepas. geng XY. hafiy namanya. the only one yang saya tak pernah jumpa langsung. balik nanti dah dah hampir setahun. kalau dia buat sombong dengan saya, tengok la. saya sekeh kepala.





raya 2009




raya tahun ni semua akan gather rumah saya. saya dah demand awal-awal nak ambil gambar family dan semua kena ada. wah~! excited gila bila fikir. bertambah beberapa orang kot. mesti lagi besar dari ni. nanti balik jordan, boleh tukar gambar kat dinding bilik saya. ^^


dah la merapu. saya tak boleh tidur ni. nak study pun tak boleh. nak balik.. esok tak tahu la macam mana. doakan saya kuat untuk ke jamiah. semoga surut la temperature ni. dan doakan saya cepat sihat.



pengubat hati~



nota kaki: boleh ke saya katakan yang masa adalah perampas yang paling kejam? abaikan. saya homesick~ T_T





bayu...
titipkan salamku...
rinduku...
sayangku....

^frens^

 
Copyright ^(U)mbReLLa^ 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .